Kuidas potil (mitte) käia :o

Kus on kõige mõnusam Facebooki lugeda?
Khm… sageli on see tualetis…

Tõeline revolutsioon – istuda potil ja surfata! Kummaline, kuid telefonid on hõivanud ka selle privaatse tegevusruumi, kus kuningadki suvatsesid jalgsi käia. Üks hiljutine katse tõdeb – inimesed, kes külastasid tualetti ilma telefonita, kulutasid seal asjatoimetusi ajades 2-10 minutit. Need, kes telefoni kaasa võtsid, veetsid potil 15-45 minutit. Lisaks sellele, et võid nii oma telefoniga kõiksugu põnevaid baktereid kaasa tassida, on see lühike paus hea ka ajule puhkuse andmiseks. Kuid mida teeb pikk potil istumine vaagnapõhjaga…

Istu potil täpselt nii kaua kui Sul on vaja põie või jämesoole tühjendamiseks
Potil istudes on vaagnapõhi üsna kaitsetu, sest oled ennast sättinud nö augu kohale ja vaagnapõhi venitub ja vajub kenasti välja. Kui sul on kombeks sedasi pikalt istuda ja eriti juhul, kui selleks on eelsoodumus, võib selle pika istumise tulemusel vaagnapõhi välja venida (selle tulemuseks on lekkeprobleemid), soodustada organite allavajet ja hemorroidide teket. Lisaks mõjutab see sundasend puusade tervist ja närviühendusi.

Telefoni näppimisest veel halvemaks võib pidada potil istudes köhimist ja nina nuuskamist. Need tegevused annavad vaagnapõhjale eriti „toreda“ põrutuse allapoole. Isegi kui sa teed harjutusi, kuid ei korrigeeri oma harjumusi, on lõpptulemuseks paigaltammumine.

Üks USAs läbi viidud uuring tõdeb, et 90% inimestest võtab tualetti minnes telefoni kaasa (ja toob võrdluse, et vaid 70% ameeriklastest lubab endale elu jooksul ühe-öö-suhet). Soovimata kummagi numbri osas eestlastega paralleele tõmmata, avaldan ma lootust, et sina ei loe seda artiklit potil istudes.

Mine tualetti ainult siis, kui Sul on vaja tühjendada põit või jämesoolt
Normaalne on tühjendada põit iga 3-4 tunni järel. Kui märkad, et külastad tualettruumi oluliselt sagedamini (ja sa ei ole joonud ära kolme tassi teed, liitrit smuutit vmt), on põhjust olla oma keha suhtes tähelepanelikum.

On erinevaid põhjuseid, miks naine külastab tualettruumi sagedamini kui vaja. Üheks huvitavaks põhjuseks on harjumus lapsepõlvest. Me kõik mäletame manitsusi „Käi pissil ära enne kui me välja läheme“. Aegajalt on see täiesti adekvaatne soovitus, kuid sageli takistab see alateadlik hirm meil oma keha kuulamast ja usaldamast. Ja nii me siis käimegi igaks juhuks tualetis. Enne kodust väljumist, enne etenduse algust, enne külaliste tulekut, enne… Ja me teeme seda harjumuspäraselt ka siis, kui veel vajadust ei ole.

Sageda tungi põhjusteks võivad olla pinges vaagnapõhjalihased mis omakorda võivad olla mõjutatud närvisüsteemist, traumast, operatsioonist, stressist. Pinges vaagnapõhja saab lõdvestada ennekõike hingamise ning lõdvestus- ja venitusharjutustega.

Märka oma vajadusi
Võibolla töötad Sa ametikohal, kus tualettruumi külastamine on takistatud (poemüüja, teenindav personal). Nagu öeldud, on normaalne ajavahemik iga 3-4 tunni järel. Kui see aeg pikeneb oluliselt, peituvad siin mitmed ohud.

Esimese asjana hakkad sa ilmselt korrigeerima oma joomise ja söömise vajadust, jättes keha sellega täiesti nälga. Teiseks pingestab oma vajaduste kinnihoidmine nii vaagnapõhja kui närvisüsteemi. Selle koosmõjul võib aga välja areneda üliaktiivne põis. See on olukord, kus sa enam oma põit tahtlikult ei kontrolli.

Seega – märka oma vajadusi ning külasta tulettruumi iga 3-4 tunni järel.

Vaagnapõhja ja kõhu treenimiseks (nii tugevdamise kui lõdvestamise õppimiseks) on mitmeid võimalusi: töötuba, viibrik, jõulukalender. individuaalkonsultatsioonhormoonvõimlemise trenn

 

Write a comment