L
O
E

T
A
G
A
S
I
S
I
D
E
T

Treening naistele

Piirkonda allpool naba võib pidada naise teiseks südameks. Kui „seal all” on asjad korras, on toetatud naise identiteet, enesehinnang, tervis, suhted partneriga ja intiimelu.

Hormoonid on nagu väikesed käskjalad, kes viivad kehas sõnumeid ühest kohast teise. Kui mõni organ, näiteks munasarjad, jääb hormoonide tootmisega hätta, võivad sellele järgneda mitmed tervisemured. Need võivad avalduda tsüklihäirete või erinevate naistehaigustena, mõjutada viljakust, tuua kaasa üleminekuea sümptomid ning pärssida libiidot, energiataset, und jne.

Sisemine tervenemine
Üha enam leitakse eri uuringute käigus, et naise hormonaalse tasakaalu(tuse) ja mõõduka kehalise treeningu vahel on positiivne seos. Hormoonvõimlemise harjutuste seeriad ongi loodud naise suguhormoonide – östrogeeni ja progesterooni – tasakaalu taastamiseks, toetamiseks ja säilitamiseks.

Kuidas need harjutused stimuleerivad piirkonda, kus asub naise jõujaam – munasarjad ja emakas? Rütmilised pingutused-lõdvestused, venitused ja diagonaalsed liikumised suurendavad alakõhus verevarustust, kandes piirkonda juurde toitaineid ja hapnikku, ning stimuleerivad östrogeeni ja progesterooni tootmise tasakaalu munasarjades. Hormoonide loomulik tasakaalustumine pakub kehale võimaluse sisemiselt terveneda.

Aviva märkamised
Hormoonvõimlemise esmased põhimõtted töötas välja Ungari juurtega Iisraeli baleriin ja kehalise kasvatuse õpetaja Aviva Gabriella Steiner (1930–2020) juba eelmise sajandi keskel. Esmalt märkas ta harjutuste soodsat mõju üleminekuvaevustega kimpus naistel. Seejärel uuris ta harjutuste, rütmide ja kombinatsioonide mõju lähemalt ja ammutas teadmisi füsioteraapiast, joogast, refleksoloogiast, balletist ja põlisrahvaste viljakustantsudest. Tulemuseks on harjutuste seeriad, mis toetavad naise hormonaalsüsteemi üldiselt, ent pakuvad abi ja leevendust ka konkreetsete murede puhul.

Kontakt kehaga
Hormoonvõimlemine annab naisele võimaluse õppida tundma oma keha ja selle toimimist. Oma keha tundev naine saab aga nautida teadlikku elu koos menstruaaltsükli, viljakuse, üleminekuea ja menopausiga. Harjutused aitavad taastada kontakti kehaga, suurendavad tundlikkust ning õpetavad oma organismi tõeliselt austama ja armastama.

Võimlemisega käivad kaasas ka toitumissoovitused, mis ei ole äärmuslikud. Nende eesmärk on toetada keha enda tervenemisvõimet ja soodustada protsesside takistusteta kulgu. Hormoonvõimlemise harjutused sobivad naisele igas vanuses ja eluetapis, v.a raseduse ajal.

Online-treeningusse registreeru lehe ülaservas.
Individuaalkohtumiseks kirjuta katri.ristal @gmail.com

Tekst: Merle Liivak, ajakiri EMA

NB! Võimlemine ei asenda professionaalset meditsiinilist abi. Ole vastutustundlik!

***

Ühel päeval kohtus Katri Ristal Anne&Stiili peatoimetaja Mari-Liis Helvikuga ning viimane küsis üllatunult: “Mis on ühist hormoonidel ja trennil?”

Katri seletas siis oma tavapärase entusiasmiga, et vägagi palju 🙂 Meie keha üldiselt teab ise, milline on meie vanusele ja seisundile sobilik hormonaalne tasakaal ning vastavalt sellele saadab „juhtimiskeskus“ hüpofüüs välja vajalikke signaale. Aegajalt võib aga juhtuda, et kehale on vaja tema loomupäraseid oskusi meelde tuletada ja selleks sobib hormoonvõimlemine suurepäraselt.

Saad siin seda pooletunnist jutuajamist pealt kuulata ning kõrvaltulbast endale sobiliku tenniaja välja valida.

Kohtumiseni!

Anne&Stiili lehele jõuad siit

Online-treeningutesse registreeru lehe ülaservas toodud lingi kaudu

Treening toimub laupäeviti kl 10 ning on järelvaadatav-treenitav nädal aega.

Üldjuhul on soovitav treenida 2-3 korral nädalas (mitte järjestikustel päevadel), kuid personaalsete nõuannete saamiseks ootan Sind individuaalkonsultatsiooni (see võib olla vajalik, kui soovid rasestuda või kui soovid täpsemaid soovitusi oma mure lahendamiseks).

NB! Raseduse ajal ei ole hormoonvõimlemise lubatud. Müoomi ja endometrioosi korral soovitan sooritada liikumisi ilma tugevate pingutusteta.

1 treening 10€
30-päeva-kaart 35€

Treeninguks:
* pane selga mugav trenniriietus, jalga sokid
* osad harjutused teeme põrandal seistes, osad matil
* lõdvestuse ajaks võta käeulatusse pleed ja väike padi
* kui külmetus on ligi hiilinud, kosuta end teki all ja liitu treeninguga järgmisel korral

Juhendab Katri Ristal

Hormonaalsest tasakaalust https://www.minaolenginaine.ee/2020/08/06/koiges-on-suudi-hormoonid/

Pilootuuring hormoonvõimlemise mõjust naise reproduktiiv- ja intiimtervisele
https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2020.04.19.049379v1?utm

Uuringu kokkuvõte eesti keeles

https://www.minaolenginaine.ee/2020/05/05/pilootuuring-ivfi-assisteerimine-personaliseeritud-endo-gym-harjutuste-abil/

Naiste tagasiside

See on kõige praktilisem trenn naistele üldse.

Hämmastav! See tõesti toimibki!

Esimest korda elus tundsin, et mul on emakas ja munasarjad. Peaaegu pidin istuli kukkuma.

Väga mugav, et saab sellises trennis käia. Mul on vaja meeldetuletust ja teiste naiste energiat.

Pärast teise lapse sündi muutus mu tsükkel väga ebaregulaarseks, valulikuks ja vererohkeks. Mõnikord kestsid päevad 1,5 nädalat. Pärast seda kui hakkasin hormoonvõimlemises käima muutusid valud järjest väiksemaks ning pärast kolmandat intensiivset võimlemise korda, kui hakkasid päevad, siis valu, mis tavaliselt oli 10 palli skaalal 12, oli seekord hoopis 2. Päevad kestsid 5 päeva ja kõik kulges väga mõnusalt. Üleüldine olemine on paranenud. Energiat on palju ja meel on rõõmus. Soovitan väga kõigile, kellel on valulikud ja vererohked päevad. See tõesti töötab! Ja kui ise teed ka harjutustundide vahepealsel ajal trenni, siis tulemus on imeline.

Sinu trennides käimine (nagu ka lastega Reet Posti juures kunagi) ei ole ainult see füüsiline pool, vaid kõik need teadmistekillud, mis tükkhaaval kaasa imbuvad, on hindamatud.

Ma ei tea kuidas see on võimaik, aga iga kord pärast trenni on tuju laes 😀

See on huvitav segu lõõgastusest ja energiast. Mulle meeldib.