Vaagnapõhja- ja kõhulihased

Kas mäletad lugu tütarlapsest, kes pidi allikalt vett tooma, kuid anuma põhi oli katki? Tüdruk ammutas vaasi täis, kuid koju jõudes oli see juba tühjaks nirisenud.

Naise keha saab võrrelda anumaga: vaagnapõhja anuma põhjaga ja keha anuma seintega. Kui vaagnapõhi ei toimi nagu vaja, võib see läbi tilkuda. Näiteks aevastamisel või mõne tegevuse ajal. Kuid sealt kaudu võivad kaotsi minna ka (elu)energia, enesehinnang, intiimsuhted ning halvemal juhul vajuda läbi mõned siseorganid.

Kui kõhulihased ei toimi nagu vaja, puudub kehal piisav tugi. Ennekõke väljendub see pidevalt väljavajuva kõhuna, kuid nõrgad kõhulihased võivad mõjutada ka vaagnapõhjaga seotud probleeme. Pärast rasedust ja sünnitust esineb paljudel naistel diastaas e kõhu sirglihase lahknevus, kuid probleemiks võivad olla ka lihtsalt nõrgad kõhulihased.

Vaagnapõhjaga tekivad probleemid enamasti siis, kui vaagnapõhjalihased on kas liiga pinges või liiga nõrgad (või mõlemat korraga). Vaagnapõhjatreeningute ja -teraapia eesmärgiks on taastada lihaste elastsus, et nad toetaksid keha (näiteks raskusi tõstes või tantsides) ja reageeriksid õigel ajal (näiteks aevastades). Enne treenima asumist on oluline teada, milline on lihastoonus, sest sellest sõltuvad harjutused.

Loe, kuidas ise oma vaagnapõhja hinnata ja kuidas probleemidele abi leida siit

 

Allavaje

 

Kõhulihased